maanantai 20. helmikuuta 2017

Tallinnan kissanäyttely 19.2.2017

Oltiin siis sunnuntaina näyttelyssä ihan Tallinnassa asti.

Siellä piti olla häkki molemmilta puolilta auki. Onneksi meidän
häkissä tämä ei ole ongelma.

Paikkana oli liikuntahalli, niin kuin usein Suomessakin.
Siellä oli kiipeilyseinäkin (ei tosin näyttelyn aikaan käytössä)


Sitten kun oma vuoro tuli, niin mut otettiin sieltä häkistä ja lähdettiin
tuomarin luo.

Siis ihan samanlaista touhua kuin Suomessa.
Kaikki puhuikin ympärillä melkein vain suomea.
Että en nyt ymmärrä mikä tässä oli niin erikoista.

Sitten odoteltiin että päästiin  tuomarin pöydälle.

Olisin kyllä keksinyt paljon muitakin paikkoja, mitä olisi ollut
kiva käydä vähän tutkimassa...

Sitten oltiin arvosteltavana. No mikäs tässä pöydällä istuessa.

Sillä tuomarilla oli tuomarioppilas, joka tykkäs minusta ja rapsutteli.
Kirjoitti se tuomarikin seteliin: Super temperament

Ja sitten oli minun vuoro.

Se setä kovasti ihasteli minun ilmettä, setelissä luki "lovely expression".

Ja sitten se vähän minua leikittikin.
Nousin ihan kahdelle jalallekin kun oli niin hauska sulka.

Mutta sitten kun oltiin siinä tuomarin parhaan valinnassa
niiden toisten toisten kissojen kanssa, niin ei se sitten ollut niin kiva.
Se setä heilutti sitä niille kaikille muillekin. Pitäköön lelunsa.

Tällaisella varustuksella oltiin liikkeellä.
Kärryt ja koppien suojat toimi hyvin.
Ihan mukava reissu sinällään.
Minä otin oikein rennosti näyttelyssa olon, eikä
mua edes häirinnyt ohi kulkeva katselijat.

Minä kyllä viihdyin lähes koko ajan pesän suojassa. Mutta aika
rennosti meni näyttely minunkin osalta.

Sertit saatiin, mitä tultiin hakemaankin.
Ja paljon kokemusta!


3 kommenttia: